Skip to content Skip to footer

Reklamda amaç hedef kitleyi anlamak, onu etkilemek ve ikna edebilmek üzerine kuruludur. Hedef kitleyi ikna edebilmek adına en önemli etkenlerden biri ise reklamda kullanılan tasarımdır. İyi bir tasarım, reklam beğenilirliğini artırmasının yanı sıra tüketici ile marka arasında olumlu bir iletişim kurulmasına da yardımcı olur. Bu nedenle özellikle günümüzde reklamda grafik tasarımın büyük önemi bulunmaktadır. Reklam ilk aşamada marka ve ürün özellikleri hakkında bilgi verirken reklamın estetik ögeleri ile de tüketicilerin ilgisini çekmeyi hedefler. Web teknolojileri, popüler kültür, küreselleşme, yeni medya, teknolojik gelişmeler ve kitlesel üretim gibi birçok etmen zamanla rekabetin en üst seviyelere çıkmasına ve reklamların diğer reklamlar arasında fark edilir olması için estetik unsurların ve kreatif tasarımın öne çıkmasına neden olmuştur.

Reklamda tasarım pazarlama, hedeflerine ulaşmak için geliştirilmiş stratejik plan çerçevesinde ortaya çıkan fikirlerden oluşur. Amaç reklamda kullanılan tasarım ile hedef kitlenin dünyasına seslenen, markaya veya ürüne değer katan bir atmosfer yaratmaktadır. Tasarımda kreatiflik ise burada devreye girer çünkü reklamda tasarım yaratıcılık ister. Kreatif tasarım üreten bir reklamcı fikirleri eşsiz bir şekilde bir araya getirme yeteneğini kullanır. Bu sayede kreatif tasarımcı, reklamın hedefindeki tüketiciye onların ilgisini çekecek renkler, şekiller, düzenlemeler ile seslenir. Kreatif tasarım strateji içermesine rağmen kalıpların dışında düşünmeyi ve var olan fikirleri yeni kombinasyonlar ile bir araya getirmeyi gerektirir. Kreatif tasarım, sıradan bir tasarımdan farklı olarak izleyicide merak uyandırmayı, akılda kalmayı, izleyicinin iç dünyasına seslenerek onunla iletişim kurmayı başaran bir tasarımdır.

Kreatif tasarım, tüketici için değer yaratan, ürünle ilgili bilgi veren, onu eğlendiren ve akılda kalmayı başaran tasarımlardır. Reklamda kreatif tasarım kullanılmasının öncelikli nedeni hedef kitleye ulaşabilmektir. Hedef kitlenin dünyasını anlayan bir reklamcı onların ilgi alanlarını bilecek, iç dünyasına seslenecek ve bir değer yaratmayı başaracaktır. Tasarım ve kreatif tasarımın arasındaki en büyük fark, kreatif tasarımın büyük pazar araştırmalarının sonucu olarak markanın hedeflerine heyecan yaratarak ulaşılabilmesini sağlamasıdır.

Kreatif tasarımcı olmak demek yılların reklam deneyimini sanatsal bir şekilde tüketiciye sunmak demektir. Kreatif tasarım konusunda uzman ekibimiz markalara reklam filmleri, web tasarımları, animasyon, kurumsal kimlik, logo, katalog, baskı, afiş, billboard, dijital medya içerikleri gibi daha birçok alanda hizmet sunmaktadır. Tüketiciler ile iletişim kuran, onların ilgisini maksimuma çıkarak kreatif tasarım hizmeti sunan ekibimiz markaların hedeflerine ulaşmasını sağlıyor ve onları en iyi markalar arasına taşıyor.

Web Tasarım Ajansı