SEO (Search Engine Optimization) Arama Motoru Optimizasyonuna Genel Bakış

Organik arama sonuçları, işletmelerin web sitelerine potansiyel müşterilerini çekebilmelerine olanak tanıyan en önemli ve öncelikli kaynağı oluşturuyor. Arama motorlarında daha iyi konum elde etmenin ve marka bilinirliğini, karlılığı artırmanın tek yolu ise doğru SEO yani arama motoru optimizasyonu stratejisi uygulamaktan geçiyor. 

SEO Nedir?

SEO (Search Engine Optimization), adından da kolayca anlaşılabileceği üzere web sitelerinin Google, Yandex gibi arama motorlarının belirledikleri kriterlere uygun hale getirilmesi için gerekli bir dizi işlemi kapsıyor. Konunun uzmanları tarafından site içerisinde ve dışında gerçekleştirilen çalışmalar ile hedeflenen aramalarda web sitesinin daha üst sıralarda gösteriminin sağlanması hedefleniyor. Site içi optimizasyon işlemleri, On-Page SEO adıyla da anılıyor. Bu aşamada; sayfa açılış hızı, anahtar kelime seçimi, başlık ve meta etiket oluşturulması gibi konulara yönelik iyileştirmeler yapılıyor. Sayfa açılış hızı ne kadar yüksek olursa kullanıcı deneyimi de aynı oranda artıyor. Sayfada görüntülenen içerikteki anahtar kelimeler ve başlık ise sayfanın organik aramalarda gösterileceği sıralama dışında online reklam kampanyalarının kalite puanlarına da etki ediyor. Site içi optimizasyon aşamasında, link inşasının ilk adımı olan site hiyerarşisi de oluşturuluyor. Off-Page SEO ya da dilimizdeki adıyla site dışı optimizasyonda ise daha fazla deneyim gerektiren link inşasının ikinci aşamasına geçiliyor. Temel seviyedeki işlemlerin ardından yapılması gereken Off-Page optimizasyonda sitenin sıralamadaki yerine kayda değer oranda etki ettiği için backlink öne çıkıyor. Backlink çalışmasının başarıya ulaşması için öncelikle link eklenen veya banner yerleştirilen sitenin Pagerank değerinin yüksek olması gerekiyor.

Neden SEO Yaptırılmalıdır?

Başarılı SEO stratejisi sonrasında web sitenizin arama sonuçlarında üst sıralarda gösterilmesi sayesinde markanızı daha geniş kitlelere tanıtabilirsiniz. Hatta haber veya e-ticaret odaklı bir siteye sahipseniz, ziyaretçi sayınızı kolayca arttırabilirsiniz. Böylece geniş bir bütçeye sahip olmasanız bile rakiplerinizi kolayca geride bırakabilir ve kârlılığınızın yükseltebilirsiniz. Arama motoru optimizasyonu esnasında oluşturulan site hiyerarşisini örnek alarak Google AdWords ve sosyal medya reklam kampanyalarınızı daha rahat oluşturma imkânı bulabilirsiniz. Zamanınızı daha efektif kullanmanıza izin veren bu yöntem aracılığıyla ayrıca işiniz için önem arz eden sayfalara yerleştirilen Google Analytics kodları ile gerekli raporları alıp yatırımınızın derinlemesine analizini yapabilirsiniz.

SEO Konusunda Nelere Dikkat Edilmelidir?

SEO endüstrisi sürekli gelişiyor. Bu nedenle arama sonuçlarında üst sıralarda yer almak için sürekli olarak yeni trendleri takip etmek ve kısa süre içerisinde uygulamak gerekiyor. Özellikle ürün satışını online ortama taşımış şirketler için bir hayli zaman kaybına neden olan takip ve uygulama için en ideal yol, SEO konusunda bir ajanstan yardım almaktan geçiyor. Üstelik geçmiş projeleri ile uzmanlığını kanıtlayan, dürüst ve ne istediğinizi tam olarak anlayan firma ile anlaştığınızda optimizasyon sırasında ve sonrasında yapılabilecek her türlü manipülasyonların ya da hataların da önüne geçebilirsiniz. Web sitenizi organik arama sonuçlarında öne çıkaracak arama motoru optimizasyonu stratejilerini hayata geçirmek istiyorsanız hemen Google sertifikalı genç ve dinamik uzmanlarımız ile iletişime geçebilirsiniz.